Wednesday, October 10, 2012

Mer om det rasistiske Pakistan

Jeg var på ferie i Pakistan for noen år siden, men ville tilbake til Norge kun etter to uker. Slektningene mine i hjemlandet sendte meg på hudpleiesalong for at jeg skulle bli lysere i huden. «Du er egentlig hvit Isra, du må bare få det frem,» trøstet tanten min.

Det er  Isra Zariat som skriver dette i Aftenposten.

Litt uvant å høre slikt, ikke sant? Venstresideaktivister som Antirasistisk Senter - med økonomisk støtte fra både LO og staten - har jo tutet og gnålt om at det er nordmenn som er rasister. Har de noen gang nevnt at de største rasistene er for eksempel pakistanere?

Les hele: Snøhvitsyndromet

Les også: Så sant, så sant: ekstremt rasistisk

.... I flere år har HRS forfektet at det har blitt mer og mer rasisme i Norge – grunnet den økende ikke-vestlige befolkningen, eksemplifisert ved innvandringen fra Pakistan, der likeverd glimrer brutalt med sitt fravær, og der man anser at jo lysere i huden, dess vakrere er man......