Monday, February 20, 2012

Hurra for Hanne Nabintu Herland

Denne dama er det tæl i.

Jeg leste også den forrige boken hennes, «Alarm», og jeg hørte
hennes fantastiske og engasjerende foredrag på Oslo Symposium ( hvorfor var
dere ikke der) for nesten et år siden. Nå skal jeg lese hennes siste bok også.

Jeg leste omtalen i Dagbladet. Den var helt klart under
lavmål. Der har de tydeligvis ikke lenger tilstrekkelig intellektuell kapasitet til å fullføre logiske resonnementer og tyr i steden til «ballespark», nå også anbefalt av sjefsinkvisitoren på den elleville venstresiden, Lars Gule. De skjønner at de taper terreng etter hvert som
kunnskapsnivået om våre problemer øker i befolkningen. De er i ferd med å miste definisjonsmakten, og er nærmest desperate.


Herlands forrige bok, Alarm, fikk jo heller ingen god omtale
i mange aviser, men jeg husker jo godt Bromann sin bokanmeldelse i Dagsavisen. Bortsett fra hans bemerkning om at dama hadde sko med stilett hæler, var vel anmeldelsen like tom som Bromann sitt hode.

Dette kommer sikkert til å gjenta seg denne gangen også.

Nå er det så at jeg slettes ikke er enig i alt det Herland
sier og skriver, men jeg setter likevel stor pris på at hun sier det hun mener. Det er slik det blir en skikkelig debatt, forhåpentligvis med mye engasjement.


Herland har et kristent livssyn, og for oss sekulære er nok
en del tanker noe perifere for oss. Men likevel er jeg glad for at disse
tankene blir presentert, dette er jo nettopp en del av vår kulturarv. Det må da være tillatt i Norge å markedsføre de verdiene vi fikk i fødeslsdagsgave med den judeokristne kulturarven.

Vi som er sekulære nyter også godt av denne kulturarven.


Derfor, LØP OG KJØP BOKEN til Hanne Nabintu Herland, Dama
med tæl.


Jeg har tidligere anbefalt henne som foredragsholder hos
oss. Nå er hun jo aktuell igjen.
-Erik Gifford

Ja, tydeligere kunne vel ikke Hobbelstad vist sitt eget og Dagbladets egentlige, grumsete syn på demokrati - "vi trenger ikke" våre meningsmotstanderes meninger, la oss derfor utestenge dem... Er det mulig?
Hvor dypt kan man synke i intellektuell gjørme og totalitær lengsel?
-ixus90

Leserkommentarer til artikkelen Sjikane

No comments:

Post a Comment