Thursday, December 15, 2011

Skuespiller Ane Dahl Torp er dum og slem

Dagbladet forteller om skuespiller og sosialist Ane Dahl Torp som sier at Frp er dumme og slemme:

- Tenker du asylpolitikk? spør journalisten.

- Ja, og jeg tenker definitivt på partier som Fremskrittspartiet. De tar primært utgangspunkt i «hvordan kan jeg gjøre livet bedre for meg selv og de som er som meg». De mangler solidaritet og det globale, solidariske grunnsynet jeg stemmer på. Jeg syns de er dumme og slemme, sier hun i intervjuet.

Først hadde jeg tenkt å blogge litt om hva denne fjollete sosialisten sleivet ut av seg, men så måtte jeg spørre meg selv: Gidder jeg virkelig å bøye meg ned til hennes lave nivå kun for å blogge om det?

Nå har vel Ane Dahl Torp ved sin uttalelse selv avslørt hvor dum hun er, så det er ikke nødvendig for meg å påpeke det åpenbare i et blogginnlegg. Det ville heller ikke være pent å skulle skrive at denne skuespillerdåsa er lite glup.

Vi kunne ha fortalt Ane Dahl Torp at vi, som hun kaller egoistiske personer som kun tenker på oss selv, hver måned i flere år har sendt penger til en hjelpeorganisasjon. Nei, ikke til det sosialistiske reiret, Norsk Folkehjelp, men SOS-barnebyer. Videre kunne vi fortalt den gode sosialisten Dahl Torp at flere av oss som administrerer denne bloggen er selvstendig næringsdrivende som tjener relativt godt. I årenes løp har vi gitt bort - jeg gjentar: gitt bort - i hvert fall 200.000 - 250.000 kroner til mennesker som har hatt økonomiske problemer. Fortsatt gir vi bort penger til folk som trenger det, og vi krever ingen ting tilbake.

Hvor mye penger gir du, det gode mennesket med solidaritet og det globale, solidariske grunnsynet, Ane Dahl Torp, bort?

Det ville vi ha spurt henne om.

Videre ville vi ha sagt dette: Eller er du, Ane Dahl Torp, som sosialister flest - kun en gjerrigknark som skriker opp om høy skattelegging av næringsdrivende slik at Erik Solheim kan få sende millioner og milliarder av bistandspenger til korrupte diktatorer i den tredje verden?


Det var noe av det vi hadde så lyst til å si til Ane Dahl Torp, hvis vi skulle ha blogget om de frekke uttalelsene hennes om mennesker hun slett ikke kjenner. Men vi tvilte sterkt på om det var riktig å gjøre det.

På den annen side, Ane Dahl Torp kommer jo med tarvelige og nedlatende - ja, direkte ondskapsfulle påstander om meg og titusener av andre nordmenn som ikke tror på den røde saligheten og derfor stemmer Fremskrittspartiet.

Så....

Nei! Jeg nekter plent å synke ned til Ane Dahl Torp sitt lave nivå. Derfor vil jeg ikke blogge om denne saken.

***

Orker du å lese mer om Ane Dahl Torp, så finnes det en annen blogg som omhandler det samme. Men ta det helt med ro, den bloggen er skrevet av dannede Høyre-folk, så du slipper å få bakoversveis en gang til. Her er et lite utdrag:

....Det er ikke første gang Ane Dahl Torp har uttrykt seg farlig historieløst i politiske spørsmål. Jeg husker fremdeles at det knøt seg i min historikermage da hun i forkant av lanseringen av filmen Gymnaslærer Pedersen hyllet AKP (m-l) for «deres idealisme». AKP-erne var riktignok idealistiske. Så idealistiske at de forfektet regimer som sto for folkemord i Kambodsja, Kina, Vietnam og som i sin ideologiske blindhet vendte det døve øret til da nyheter om disse grusomhetene kom for dagen. Så, Ane Dahl Torp – er det da bedre å hylle støttespillere til massemordere og despotiske regimer og helt greit å demonisere FrP? Et parti som forfekter demokrati like mye som andre politiske partier i Norge?....


Fra bloggen: Ane Dahl Torps korstog mot FrP.

No comments:

Post a Comment