Sunday, January 29, 2012

Dagsavisen lyver om Fjordman, men nekter Fjordman å forsvare seg

Dagsavisen kan neppe kalles en avis. Den praktiserer i hvert fall ikke tilsvarsrett for personer de omtaler - i dette tilfellet endog lyver om. Dagsavisen viser at den er intet mindre enn en useriøs, ynkelig blekke. Det opprivende er at denne såkalte avisen hvert år mottar mer enn 40 millioner skattekroner i form av pressestøtte.

Fjordmans svar, som Dagsavisen nektet å publisere, ble offentliggjort i Snaphanen. Det er derfra vi har kopiert og nå publiserer Fjordmans forsvar av seg selv:

"Dagsavisen publiserte 7 desember en artikkel med stygge beskyldninger og direkte usannheter om meg. Det er svært grovt å hevde at jeg står for ”det samme” som SS og Heinrich Himmler, som organiserte Holocaust på millioner av jøder. At de føler seg tvunget til å dikte opp ting for å sverte min person viser at de ikke kan vinne over mine argumenter.

Det er fristende å se artikkelen som ledd i en kampanje for å bli kvitt brysomme dissidenter som kritiserer multikulturalisme, islam og masseinnvandring. Det politiske establishment elsker dissidenter, men kun hvis de bor et sted langt borte, som Burma eller Tibet. De må for all del ikke komme fra deres eget land. APs partisekretær Raymond Johansen er teknisk sett min tidligere sjef. Jeg jobbet i Midtøsten i 2002 og 2003, i praksis for Utenriksdepartementet men formelt ansatt av Flyktningehjelpen, som da var ledet av Johansen.

Noen har undret seg over hvorfor jeg ikke fortsatte denne karrieren og dermed tjente gode penger på en sosialt respektabel jobb. Svaret er at jeg tok et personlig valg på at dette ikke var noe jeg kunne leve med. Det er umulig for meg å være en del av det asyl-industrielle kompleks som undergraver mitt lands fremtid. Det strider mot min samvittighet. Det ble spesielt vanskelig etter at Flyktningehjelpen gikk ut imot trykking av Muhammed-karikaturene. Dette kan vanskelig oppfattes som annet enn en underkastelse for islam, som nettopp betyr underkastelse. Jeg kan ikke delta i noe slikt.

Mange mindreårige i våre skoler og barnehager opplever nå jevnlig hets bare fordi de tilfeldigvis tilhører landets innfødte etniske befolkning, som gradvis blir fortrengt fra sitt hjemland på grunn av dagens innvandringspolitikk. Det er hykleri når Jonas Gahr Støre eller andre i den norske fredsindustrien snur ryggen til tallrike norske barn som får sin oppvekst skadet på grunn av vold og trakassering fra innvandrergjenger. Vi bør sikre oppvektsvilkårene hjemme før vi belærer resten av verden om hvordan de skal oppføre seg."
-Fjordman

No comments:

Post a Comment