Wednesday, January 25, 2012

Mette-Marit får knallhard kritikk fra folket

Kronprinsesse Mette-Marit har skaffet seg twitter-konto. Vennelisten hennes er publisert i Dagbladet/Kjendis. Her er Mette-Marits nettvenner

I dagens VG sier digitalrådgiver i Geelmuyden.Kiese, Marius Eriksen, at listen over hvem Mette-Marit følger på Twitter er svært forutsigbar.

Han mener det er overraskende at hun ikke følger noen av folket.

- De fleste vil jeg tro hun har et visst forhold til fra før, og listen kommer helt sikkert til å utvides også til å bli enda mer korrekt. Hun kommuniserer dermed at hun ikke er en del av folket, men en del av eliten og Kjendis-Norge, sier han til VG.


Her er noen få av leserkommentarene:

Eg synest at det er meget betenkeleg at ein så sentral person av kongehuset er på Twitter. Ein kongeleg kan ikkje delta i samfunnsdebattar på same måte som andre folk, og det er viktig at dei kongelege er politisk nøytrale. Det trur eg kan bli vanskeleg å oppretthalde om ein er på Twitter. Det handlar ikkje nødvendigvis om kva ein skriv. Kven ein vel å følgje er og vesentleg. Når det gjeld politikerar så kunne ein sjå av lista til Kronprinsessa at ei overvekt av politikerane er frå Arbeiderpartiet og SV. (sjølv om politikerar frå Høyre og ein frå Frp og var representerte.) Dette er ikkje heldig. Eg meiner at då ho gifta seg inn i kongehuset så oppgav ho på ein måte sitt politiske liv, og kan ikkje offentleg gje uttrykk for sin politiske ståstad. Når ho først har valt å vere på Twitter så burde ho nok valt å ente følgje like mange politikerar frå kvart parti, eller berre partileiarane. Det beste ville nok vere å ikkje følgje politikerar i det heile tatt.
-Orakelet
***

Jeg har sagt og skrevet det før og det er fortsatt min personlige mening; avskaff kongehuset og monarkiet i Norge!! Monarkiet har utgått på dato for lenge, lenge siden!! Jeg irriterer meg over det snobbete kronsprinsparet, spesielt over den bortskjemte Mette Marit. Og så har vi den snobbete og vemmelige Ari Behn som jeg bare ikke klarer synet av. Den siste skikkelige monarken som Norge hadde og som det stod høy respekt for, var Kong Olav. Hadde han levd så hadde han aldri akseptert verken Ari Behn og Mette Marit som en del av kongefamilien. Han hadde og satt Martha Louise på plass og sagt tydelig og klart ifra om han ikke syntes noe om tullet om Engleskolen som har gjort den norske kongefamilen til latter !! Nei, få dem vekk! Vi trenger dem ikke mer!
-nilspetrus
***

Problemet med kongefamilien er at de er enten født eller inngiftet i roller de ikke har gjort seg fortjent til. Sånn sett blir de bare dummies, utstillingsdokker eller ikoner for maktapparatet, næringslivsoligarker og selvfølgelig for media (kan ikke media like godt lønne kongefamilien sånn at sure skattekroner heller kan gå til noe konstruktivt).

Twitterlista til MM avslører alle møkkfluene som svirrer rundt skiten. Et variert menasjeri fra kjendisgalleriet anno 2012. Hele spillet er så dumt at jeg ofte lurer på om brorparten av befolkningen ble lobotomert ved fødselen. For "folket" ønsker jo disse figurene plassert i disse tullerollene de er satt til å spille? Håpløst.
-Halvorsnakkeralvor
-

No comments:

Post a Comment