Friday, September 25, 2009

En nordmann vender hjem...

....På vei østover med t-banen i Oslo fikk man se det såkalt flerkulturelle Oslo slik det utspiller seg på fellesarenaer blant folk som bruker kollektivtransport. Det råder en aggresjon og en frykt og en utrygghet i Oslos underjordiske tuneller. Stemningen er til å ta og føle på. Ingen med sine sanser i behold kan unnlate å ta den innover seg. Slik skal ikke stemningen i en velfungerende by være. Kun kort tid etter ble det løsnet dødelige skudd på Tøyen i t-banesystemets klaustrofobiske tranghet.....

....Samtidig som NAV unnskylder seg med at de må sjekke alle saker grundig fordi det er så mange som svindler med barn født i utlandet, og samtidig med at staten pøser milliarder ut i asylindustriens kriminelle gråsonemarked, så blir jeg flådd hver gang jeg gjør den minste lille bevegelse ned til lommeboka.....

.....Kjøper jeg hus så skal Staten ha titusenvis av kroner i avgifter. Kjøper jeg en bordsag for å snekre litt så tar Staten 25% av kaka. For hver minste lille ting så robber staten meg for penger, men barnetrygden klarer de ikke å betale ut til et menneske som har bidratt med hundretusenvis av kroner til felleskassa....

.....Norge har blitt en idealistisk øy. Et Atlantis som sakte siger under. Et pussig fenomen. Et trist skuespill. Fornuften er drenert bort og man forsøker å innbille seg at vi lever på en rosa sky der alle naturlover bare er oppkonstruerte....

Les hele innlegget Et steg tilbake.

No comments:

Post a Comment