Wednesday, September 9, 2009

Mandag kan du gjøre journalistene sure

Mandag er det DU som er viktig. Da har du sjansen til å irritere journalistene. Særlig journalistene i Nrk, Aftenposten og VG (Dagbladet forbigår vi i stillhet).

Journalistene skal liksom være vaktbikkjene i samfunnet, de skal granske makthaverne. Det er derfor sjokkerende at i stedet for å ettergå regjeringens politikk, har mediene vært mer opptatt av å kritisere de partiene som ønsker å overta regjeringsmakten. Særlig Fremskrittspartiet har fått gjennomgå av mediene. Aftenposten, VG og Nrk har opptrådt som valgkamporgan for den rødgrønne regjeringen.

Enhver undersøkelse viser at journalistene er venstrevridde, så det er ingen stor overraskelse at også denne gangen kjemper de for sine politiske partier på venstresiden.

Dessverre er det ikke mye vi kan gjøre med journalister som kaster over bord alle journalistiske prinsipper. De vanærer sitt eget yrke og bringer skam over journalistikken. Det må de selv leve med.

På valgdagen, derimot, har du muligheten til å si fra om hva du mener.

Du kan være sikker på en ting: Hvis Fremskrittspartiet gjør et godt valg på mandag, vil det være mange journalister som blir rasende og frustrerte. Det synes i hvert fall jeg at de fortjener. Er vi riktig heldige, vil et godt valg for Fremskrittspartiet åpne øynene hos noen av journalistene. Kanskje vil det gå opp for dem at folk ikke er så dumme og lettpåvirkelige som de håper og tror.

Det er opp til deg. Mandag er det du, og ingen andre, som bestemmer hvilken stemmeseddel du skal bruke!

2 comments:

  1. Strålende kommentar!

    River meg i håret over norske journalister, med unntak av Finansavisen og Dagens Næringsliv.

    På mandag skal jeg gjøre min del av jobben!

    Godt FrP-valg!

    ReplyDelete
  2. Godt skrevet. Selv om jeg vil stemme Høyre er jeg enig i det du skriver!

    ReplyDelete